Polska Grupa Górnicza walczy o jak najkorzystniejsze ceny węgla

W związku z informacjami dziennika „Rzeczpospolita” z dnia 17 listopada br., dotyczącymi polityki cenowej informujemy, że Polska Grupa Górnicza konsekwentnie wdraża strategię sprzedaży mającą na celu uzyskanie najkorzystniejszego wyniku finansowego. Między innymi w związku ze wzrostem cen na rynkach światowych przekładającym się również na sytuację na rynku krajowym już od września br., wprowadzone zostały podwyżki cen wszystkich sortymentów węgla dla odbiorców o ok. 8 proc. Spółka zareagowała w ten sposób na wzrost cen w portach ARA, które od maja br. do początku listopada br. wzrosły o 64 proc. W chwili obecnej prowadzone są negocjacje na rok 2017 dotyczące kontraktów terminowych, które uwzględniają prognozy cenowe węgla publikowane przez wyspecjalizowane instytucje międzynarodowe.

 

- Spółka dynamicznie reaguje na wzrost cen węgla na rynkach światowych i negocjuje jak najkorzystniejsze ceny dla swoich produktów. To naturalne działania biznesowe, podyktowane nie tylko troską o wyniki finansowe firmy, ale także troską o zachowanie kilkudziesięciu tysięcy miejsc pracy w kopalniach PGG. Gdy ceny spadały nie słyszeliśmy na to skarg od naszych odbiorców - informuje PGG.

Jednocześnie Polska Grupa Górnicza zdecydowanie dementuje nieprawdziwe informacje „Rzeczpospolitej” z dnia 17 listopada br., że przewidywana strata PGG na koniec bieżącego roku wyniesie 1,2 mld zł. W rzeczywistości planowana strata na koniec 2016 roku nie przekroczy 500 mln zł, a niewykluczone, że będzie niższa.


Udostępnij