Zgłoszenie szkody
- PGG.pl
- Strefa Korporacyjna
- Pozostała działalność
- Likwidacja szkód górniczych
- Zasady i tryb postępowania
- Zgłoszenie szkody
Menu
Zasady i tryb postępowania
Postępowanie
o naprawienie szkody wszczynane jest na pisemny wniosek strony,
składany we właściwym oddziale PGG S.A. W sytuacjach awaryjnych lub
w razie wystąpienia wstrząsu pochodzenia górniczego, zgłoszenia można
dokonać również telefonicznie. Przez sytuację awaryjną rozumie się nagłe
wystąpienie stanu zagrożenia zdrowia, życia lub mienia użytkowników
powierzchni terenu, lub powstania szkody o znacznych rozmiarach, jeśli
istnieje przypuszczenie, że zagrożenie zaistniało wskutek ruchu zakładu
górniczego i wymaga ono niezwłocznego podjęcia działań dla jego
likwidacji lub minimalizacji skutków.
Wniosek
w sprawie szkód w uprawach i zasiewach winien być złożony w okresie
wegetacyjnym uprawy, nie później niż 14 dni przed datą planowanego jej
zbioru. Wniosek złożony w innym okresie musi być uzupełniony o dokumenty
potwierdzające: wystąpienie szkody, rodzaj uprawy i jej areał
w okresie, którego wniosek dotyczy (warunki te nie dotyczą wniosku
o odszkodowanie z tytułu niemożności użytkowania nieruchomości gruntowej
zgodnie z jej przeznaczeniem).
Jeśli
wniosek o naprawienie szkody zostanie przesłany do niewłaściwego
oddziału spółki wówczas oddział ten ma obowiązek niezwłocznie przesłać
wniosek do oddziału właściwego, z jednoczesnym powiadomieniem o tym
wnioskodawcy.
Oddział Spółki odpowiedzialny za rozpatrzenie wniosku, po zbadaniu jego zasadności, ma obowiązek niezwłocznego zakomunikowania (w formie pisemnej) wnioskodawcy o wyniku jego rozpatrzenia.
Udostępnij tę stronę