Sprostowanie artykułu Onetu o sprzedaży węgla
W odpowiedzi na artykuł zamieszczony w serwisie Onet.pl pt. «Sprzedaż węgla przez internet pełna patologii. Onet dotarł do pośrednika. „Mam bota, który kupi wszystko w sklepie PGG”» informujemy, że materiał zawiera wiele nieścisłości i przekłamań:
■ Nieprawdą jest, że PGG S.A. nie zamierza zajmować się problemem nieuczciwych pośredników w sprzedaży internetowej węgla. Spółka stosuje nowoczesne technologie chroniące przed możliwością automatycznego zakupu poprzez bot-y.
■ Technologie zabezpieczające sklep przed automatyzacją zakupów oparte są na mechanizmach sztucznej inteligencji stosowanych w rozwiązaniach czołowych firm światowych, które specjalizują się w dostarczaniu rozwiązań służących do ochrony serwisów internetowych. Na bieżąco kontrolujemy działanie systemów ochrony sklepu i reagujemy na wszystkie wykryte nieprawidłowości transakcji, noszące znamiona automatyzacji zakupów.
■ Obserwowana przez nas ilość prób połączenia się z e-sklepem (sklep.pgg.pl) przekracza 100 tys. w ciągu sekundy. Tak duży ruch występuje w szczycie już po odfiltrowaniu ataków typu DDoS, mających na celu sparaliżowanie serwisów internetowych PGG S.A.
■ Po przeprowadzonej sesji zakupu, PGG S.A. weryfikuje zrealizowane zakupy, a „podejrzane” transakcje przekazywane są organom ścigania.
■ Opisany w artykule mechanizm zakupu przez pośrednika przy obecnych zabezpieczeniach stosowanych w PGG S.A. nie zadziała, a osoba która w ten sposób chce uprościć sobie procedurę zakupu po prostu straci pieniądze przekazane „pośrednikowi”.
Udostępnij tę stronę