Kliencie e-sklepu, strzeż się przed oszustami!
Operatorzy sklepu internetowego Polskiej Grupy Górniczej ostrzegają użytkowników przed oszustami, którzy usiłowaliby zwabić klientów na fałszywą witrynę e-sklepu.
W ostatnich dniach taki właśnie trik zastosowali oszuści uruchamiając witrynę, która udawała sklep jednej z górnośląskich spółek sprzedających węgiel opałowy. W adres witryny wpleciono nazwę firmy a na stronie użyto elementów graficznych, które imitowały jej logotyp. Policja informuje, że ofiarą oszustwa padł mieszkaniec Mazowsza, który przelał oszustom przez fałszywy sklep 8 tys. zł w przekonaniu, że płaci za zakupiony węgiel.
W rzeczywistości wspomniana spółka w ogóle nie handluje przez internet, jednak poszkodowany nie sprawdzał tego przed dokonaniem transakcji.
Operatorzy e-sklepu PGG S.A. uczulają klientów przed próbami podobnych oszustw i apelują o zachowanie daleko posuniętej ostrożności. W ramach prewencji uprzedzają m.in. przed otwieraniem podejrzanych linków.
- Przestrzegamy przed fałszywymi wiadomościami SMS informującymi, że został wystawiony węgiel na półkę sklepową wraz z linkiem do sklepu. Nie jest to link kierujący do strony sklepu PGG – ostrzegają przedstawiciele spółki.
Wyjaśniają, że PGG S.A. nie wysyła do klientów e-sklepu wiadomości w formie SMS.
Wszystkie komunikaty są zamieszczane w aktualnościach sklepu lub na stronie w Facebooku "Fanpage PGG - polski węgiel prosto od producenta". Przy zakupach warto sprawdzać, czy strona sklepu posiada prawidłowy adres https://sklep.pgg.pl/.
- Wiadomości SMS z linkiem do stron to fałszywe odnośniki, które sprawiają wrażenie autentycznych, w rzeczywistości prowadzą do spreparowanych witryn – przestrzegają operatorzy sklepu internetowego PGG S.A.
Udostępnij tę stronę